Referat fra bestyrelsesmøde for Solbjærgets Ejerlaug 30/6 2021.  

 

TIl stede: Lykke, Stig, Leif, Jacob, Katrine, Mette

 

1.        Godkendelse af referat fra sidste møde

a.        Referat fra sidste møde ikke delt. Stig rykker Christian Elkjær for dette.

2.        Valg af referent

a.        Mette

3.        Status overdragelse fra Christian Elkjær

a.        Overdragelse ikke afsluttet pga travlhed. Nyt møde mellem tidligere og ny formand planlagt for uge 27

4.        Søprojekt

a.        Det aftales at søprojektet bliver kørt stille og roligt over den næste periode, med aktionspunkter mellem hvert bestyrelsesmøde. Til næste møde:

                                                                i.      Få indblik i projektet fra sidst, enten gennem dokumenter som er bestyrelsesformanden i hænde eller ved at søge agtsindsigt hos kommunen (Stig)

b.        Når vi har den viden finder vi ud af hvordan projektet gribes an og om der skal indgå andre i projektet udover Stig og Lykke fra bestyrelsen samt Søren fra SBS39.

c.         Det blev nævnt at vi fremadrettet kan overveje grødeskæring hvert år. På denne måde undgår vi én stor udgift cirka hvert tiende år, samt ansøgning hos kommunen. Evt. få en pris på dette i forbindelse med selve søprojektet.

5.        Tildeling af ansvarsområder, grønne arealer, maskiner, aktiviteter (fester)

a.        Faste ansvarsområder er uddelt mellem bestyrelsesmedlemmer:

                                                                i.      Grønne arealer og maskiner (formand)

                                                              ii.      Græsslåning (eksternt – gennem Stig) – Stig udvider aftalen til at indeholde stien ved skoven

                                                             iii.      Teltudlejning (Mette, Jacob)

                                                             iv.      Tovholder for festudvalg (besluttes til næste møde)

b.        Enkeltstående ansvarsområder inden næste møde:

                                                                i.      Gennemgang af usunde træer i skov/omkring sø (Stig/Leif/Katrine)

                                                              ii.      Gennemgang af skel (Stig/Leif/Katrine)

                                                             iii.      Indkaldelse til årlig arbejdsdag d. 2/10 (Mette). På listen over opgaver:

1.        Brombærkrat

2.        Grønt fjernes omkring sø

3.        Rydning omkring skur + opsætning af skur på fællesareal

4.        Evt. kantskæring omkring fortov ved fællesareal

                                                             iv.      Sommerfest 2021: Katrine snakker med festudvalg vedr. dato og planlægning. Hvis de ikke har tid prøver vi at få det planlagt blandt bestyrelsen så den ikke aflyses to år i træk

                                                               v.      Sag om kloak (Stig)

6.        Status Indkøb Borde/Bænke, Skur

a.        Skur indkøbes i forbindelse med arbejdsdag (Lykke).

b.        Indkøb af borde/bænke afventer at skur er opsat.

7.        Dato for middag

a.        Sat til d. 23/9-2021 kl 18. Afholdes i forlængelse af næste bestyrelsesmøde. Jacob finder restaurant og reserverer bord.

8.        Eventuelt

a.        Sankt Hans blev ikke til noget i år pga. travlhed. Lad os håbe at det er en engangsforestilling.

b.        Telefonliste:

Lykke: 24248342

Leif: 52507373

Stig: 28195200

Katrine: 51616661

Jakob: 99557212

Mette: 24781488

Christian: